.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تیغ جهل فرق عدالت و جوانمردی را می‌شکافد

19 رمضان سال چهلم هجری، تیغ جهل ابن ملجم فرق اسوه عدالت و جوانمردی، امیرالمؤمنین(ع) را به هنگام سجده شکافت .

بعد از جنگ نهروان و سرکوب خوارج برخی از خوارج از جمله عبدالرحمان ابن ملجم مرادی و برک بن عبدالله تمیمی و عمروبن بکر تمیمی در یکی از شبها گرد هم آمدند و اوضاع آن روز و خونریزیها و جنگهای داخلی را بررسی و از نهروان و کشتگان خود یاد کردند .

سرانجام به این نتیجه رسیدند که باعث این خونریزی و برادرکشی حضرت علی (ع)، معاویه و عمروعاص است و اگر این سه نفر از میان برداشته شوند، مسلمانان تکلیف خود را خواهند دانست . سپس با هم پیمان بستند که هر یک از آنان متعهد کشتن یکی از سه نفر شود .

ابن ملجم متعهد قتل امام علی (ع) شد و در شب نوزدهم ماه رمضان همراه چند نفر در مسجد کوفه نشستند .

ابن ملجم ، در حالیکه حضرت علی (ع) در سجده بود، ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت وارد کرد و خون از سر امیرالمؤمنین در محراب جاری شد، در این حال آن حضرت فرمود " فزت و رب الکعبه ؛ به خدای کعبه سوگند که رستگار شدم" ، سپس آیه 55 سوره طه را تلاوت فرمود " شما را از خاک آفریدیم و در آن بازتان می گردانیم و بار دیگر از آن بیرونتان می آوریم .

حضرت علی (ع) در آخرین لحظات زندگی نیز به فکر صلاح و سعادت مردم بود و به فرزندان، بستگان و تمام مسلمانان چنین وصیت فرمود " شما را به پرهیزکاری سفارش می کنم و به اینکه کارهای خود را منظم کنید و اینکه همواره در فکر اصلاح بین مسلمانان باشید . یتیمان را فراموش نکنید ، حقوق همسایگان را مراعات کنید . قرآن را برنامه عملی خود قرار دهید و نماز را بسیار گرامی بدارید که ستون دین شماست .

حضرت علی (ع) در 21 ماه رمضان به شهادت رسید و در نجف اشرف به خاک شد و مزارش میعادگاه عاشقان حق و حقیقت است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نويسنده 17 شهريور 1388
اگه به تيتري كه زديد، معتقديد، پس چرا مي خواهيد با سانسور نظرات، مردم را در جهل نگه داريد ؟ جهل، جهل است چه جهل اعتقادي باشه، چه جهل خبري و رسانه اي !!! چه روزگاري شد كه متهمين در جاي مدعيان نشسته اند؟ جهل اين روزگار، شمشيري است بر فرق مردم كشورمان كه شما ها با سانسور نظرات بر سرشان فرود مي آوريد.... جرأت پاسخگويي هم نعمتي است كه خداوند نصيب هر كسي نمي نمايد.....



ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.